Bmw 320i F3x LCI 184hk Motoroptimering +71hk och +125nm i vrid!

Du som läser detta inlägg är säkert en av dom som just kör den nyare Bmw 320´n med 184hk bensin motor. LCI (Facelift) modellen lanserades 2015 och förutom 2 liters motorn vi belyser här släppte Bmw även en 3-cyl bensin turbomotor.

Men tillbaka till 320i som 2015 fick sig en ny motor, B48B20A. Likt sin föregångare N20 har även B48:an twinscroll turbo, direkt insprutning samt valvetronic och dubbel vanos! B48 motorn finns i en rad olika kombinationer, med elmotor samt X-drive och automatlåda för den som vill ha alla bekvämligheter och tillval.

Det intressanta i just Bmw´s strategi är att använda samma 4-cyl (B48) motor i många olika modeller, det ger en låg tillverkningskostnad på reservdelar och framförallt för oss är det attraktivt att kunna ta ut mer effekt i dom "lägre" effektklassade modellerna. B.la Volvo har samma strategi med sitt VEA programutbud av motorer.

Bmw 320i F3X 2015- lämnar original 184hk och ett vridmoment på 290nm mellan 1350-4250v/m.

Ziptuning uppgraderar mjukvaran i 320´n till fantastiska 255hk och 395nm, en ökning på +71hk och +125nm. Det är faktist vansinnigt bra och en galen spark upp i prestanda!

Ziptuning erbjuder även en uppgradering av den 8-växlade automatlådan, snabbare växlingar när det behövs och lugnare i Drive.
(även varvtal, kickdown osv ändras)

Har du en 320i med eller utan xdrive, med eller utan automatlådan tycker jag du ska kontakta Ziptuning på 070-7902629 och boka in din Bmw för en optimering!



 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln